25 ruj Korisnici projekta „Godine nisu važne“ sudjelovali na terapiji Play Attention te na radionici s terapijskim psom
Osobe s invaliditetom, korisnici projekta „Godine nisu važne“ Udruge „Naš život“ iz Petrinje posjetili su Savjetovalište za djecu, adolescente i obitelj pri Pučkom otvorenom učilištu Hrvatski dom Petrinja kako bi sudjelovali na terapiji Play Attention programom, kao i na radionici s terapijskim psom Chichagom (Chichom). Oba navedena programa realizirana su u suradnji s Društvom Naša djeca Sisak koje je provodi Play Attention i program s terapijskim psima. Na programu su, uz korisnike i voditelja Savjetovališta, sudjelovale i Dora Petrac voditeljica programa Društva Naša djeca Sisak i Radmila Vlak, predsjednica Udruge „Naš život“.
Osobe s invaliditetom su vidno uživali, uz puno smijeha i radosti na programu u trajanju od dva i pol sata. Svi su oduševljeno reagirali na terapijskog psa Chichaga (Chicha), starog 11 mjeseci. Pasmine je bichon havanezer (havanski bišon), koja je zbog svojih osobina, temperamenta, blagosti i poslušnosti odabrana za terapijskog psa. Ne gubi dlaku, ne linja se, rijetko laje, brzo uči i pogodan je za zatvorene prostore, visine do 29 centimetara i težine do 7 kilograma. Psi su educirani prema holističkom pristupu (AAI, AAT) u radu sa socijalno ranjivom skupinom korisnika. Pristup (AAI i AAT) podrazumijeva partnerski odnos psa sa vodičem kada pas svojim ponašanjem signalizira potrebe korisnika usluge. Pozitivni pomaci kod korisnika koji su uključeni u različite programe uz sudjelovanje pasa pokazuju se na emocionalnoj, kognitivnoj i tjelesnoj razini. Smanjenje stresa, tjeskobe, depresije, osjećaja izoliranosti, agresivnog ponašanja kao i povećanje socijalne i emocionalne podrške. Pomoć obučenih pasa vidi se ponajviše u aktivnostima usmjerenim na podizanje razine kvalitete života osoba s invaliditetom, rehabilitaciji i terapijskoj intervenciji, izvanškolskom i izvaninstitucionalnom obrazovanju, stručnom usavršavanju i cjeloživotnom obrazovanju.
Sudionici radionice, osobe s invaliditetom i intelektualnim teškoćama izvrsno su se snašli i „odradili“ svoju prvu terapiju Play Attention programom. Play Attention je neinvazivna računalna tehnologija nastala procesom spajanja skeniranih moždanih impulsa, kognitivnih vježbi i tehnika oblikovanja ponašanja. Ovaj sveobuhvatni računalni sustav za uvježbavanje usmjeravanja i održavanja pažnje koristi Edufeedback tehnologiju, a to znači da spaja feedback s edukacijskom metodologijom i promjenama ponašanja. Edufeedback pomaže korisniku uvidjeti vlastitu pažnju u stvarnom vremenu (real-time) jer kontrolira računalnu igru svojom pažnjom. Tako korisnik može vidjeti da njegovo ponašanje uvjetuje razinu njegove pažnje (npr. svaki pokret prekida pažnju i onemogućuje igraču nastavak računalne igre). Play Attention je računalna tehnologija koja kontinuiranom primjenom pomaže pojedincu produljiti, učvrstiti i usmjeriti pažnju te poboljšati pamćenje i kontrolu ponašanja kod osoba s ADD i ADHD poremećajem, disleksijom, disgrafijom, autizmom, kao i kod osoba koje su imale traumu mozga (moždani udar ili ozljeda izazvana prometnom nezgodom). Play Attention sustav nije isključivo namijenjen za osobe s tim poremećajima, koristi od Play Attention računalnog sustava može imati svaki pojedinac, neovisno o dobi, spolu, školovanju ili zanimanju. Play Attention preko BodyWave narukvice koja se postavlja na ruku ili nogu korisnika i šalje podatke o moždanoj aktivnosti u igru na i tako korisnik u potpunosti svojom pažnjom i koncentracijom kontrolira tijek igre na ekranu. Nakon završene igrice program daje povratnu informaciju o stupnju korisnikove pažnje. Tako se dolazi do spoznaje kako se osoba osjeća kada je potpuno usmjerena na zadatak te razvija vještine koje pomažu u koncentraciji i održavanju pažnje što pridonosi uspješnom učenju i obavljanju svakodnevnih obaveza. Usvojene vještine uz pomoć Play Attention-a ostaju dugoročno jer se koriste u svakodnevnom životu.
Uz obostrano zadovoljstvo, i korisnika i voditelja, izražena je želja za nastavkom pružanja ovih inovativnih i potrebnih terapija osobama s invaliditetom i intelektualnim teškoćama.